Rower poziomy w popularnym układzie 26″ 20″ z pełną amortyzacją i prawie pionową kanapą. Przerzutka „dual drive”, czyli połączenie siedmiobiegowej kasety z trójstopniową przerzutką w piaście ułatwia ruszanie. Nie trzeba za każdym razem redukować biegów przed zatrzymaniem się, gdyż piasta pozwala na zmianę biegu na postoju. Skorzystanie z „jedynki” pozwoli wystartować pomimo tego, iż mamy ustawiony wysoki bieg na kasecie. Niemal wyprostowana postawa rowerzysty i solidna kierownica pozwala w parę chwil opanować jazdę na tym „poziomie”. Dlaczego to takie ważne? Inaczej niż na rowerze pionowym, rower poziomy prawie, że nie pozwala na balansowanie ciałem. Równowagę utrzymujemy za pomocą ruchów kierownicy. Wyjątkiem są właśnie rowery o niemal pionowym oparciu, gdzie możemy w początkowej fazie jazdy pomóc sobie delikatnym balansem ciała. Wysoka i sztywna kierownica daje poczucie pewności. Rower tego typu prowadzi się pewnie, jak stabilną limuzynę. Amortyzacja z przodu i z tyłu pozwala na komfortową jazdę po nierównościach. Rower sprawdza się nawet w lekkim terenie – na trawie, szutrach, czy kocich łbach. Trzeba się, jednak liczyć z tym, że po pierwszej euforii jaką daje opanowanie jazdy na „poziomie” ten typ roweru trochę się znudzi. U jednych po 500 kilometrach u innych potrwa to trochę dłużej.