Świetna wyprawowa poziomka, której używam także jako roweru miejskiego. Ten model jest następcą explorera. Zmieniono w nim geometrię ramy i odchudzono ją poprzez dodanie paru aluminiowych elementów. Zmiana geometrii poprawiła promień skrętu w porównaniu z explorerem. Zamiast przedniej amortyzacji suntour zastosowano widelec amortyzowany meks, a więc o klasę wyżej niż w explorerze. O ile w poprzednim modelu nie można było narzekać na komfort jazdy, to w paseo tym bardziej. W tej wersji paseo jako opcję wyposażenia dodano tarczowe hamulce hydrauliczne shimano. Jak na poziomkę wyprawową przystało doposażyłem mój egzemplarz paseo w dodatkowy bagażnik pod fotelem. Dzięki temu mogę przewozić 80 litrów bagażu w czterech sakwach po 20 litrów każda. Od paru lat używam budżetowych sakw z sieciówki i jestem z tego zestawu bardzo zadowolony. Czasem mocuję dodatkowo za siedzeniem niewielki worek wyprawowy i mam wtedy w sumie 100 litrów bagażu rozłożonych w optymalny sposób.
Dobrą lecz nieco mniej pojemną i niestety dużo droższą opcją są sakwy ortlieb dedykowane dla poziomek. Pojemność zestawu, to 2 x 27 litrów. Wraz z workiem wyprawowym za siedzeniem objętość bagażu wzrasta do 74 litrów co w zupełności wystarczy nawet na dłuższą wyprawę. Ortlieby do poziomek nie są jednak tak praktyczne jak zwykłe sakwy i to nie tylko ze względu na większą ilość klamer, które trzeba otworzyć aby dostać się do zawartości. W ich wypadku trudniej także rozmieścić bagaż w taki sposób, żeby dobrze wyważyć rower. Moim zdaniem nawet pomimo regulacji mocowanie sakw jest za bardzo przesunięte ku tyłowi. Trzeba jednak przyznać, że bananowe Ortlieby prezentują się estetycznie a wykonanie i użyte do ich zrobienia materiały jak zwykle są najwyższej jakości.