Rower poziomy M5 Shock Proof 451 CrMo

Szybki rower miejski z wytwórni M5 Brama Moensa, kultowej postaci świata rowerów poziomych. Model ten wyposażony jest w amortyzator tylny oraz przedni zintegrowany z rurą sterową. Rama roweru wykonana jest z cienkościennych profili ze stali chromowo molibdenowej, czyli właśnie CrMo. 451 oznacza rozmiar kół w systemie ETRTO, czyli o średnicy obręczy 451 milimetrów. Obecnie zdobycie opon do obręczy o tym rozmiarze bywa problematyczne, bo rynek zdominowały obręcze 406 mm. Pomimo tego, iż mogą zdarzyć się problemy z kupnem mało popularnych dzisiaj opon i dętek, to rower jest nadal produkowany i można go zamówić na stronie producenta. Aby maksymalnie odchudzić rower, przednie amortyzowane zawieszenie jest niesymetryczne i zawiera tylko jeden element do którego zamocowana jest oś koła. Oczywiście chodzi głównie o redukcję masy przedniego widelca ale ma to i tę zaletę, że można zmienić dętkę i oponę bez odkręcania koła. Nie jest to tak proste jak mogłoby się wydawać, gdyż podczas wymiany trzeba zdjąć przedni hamulec. W trasie może być to jedyna opcja, gdyż demontaż koła wraz z osią wymaga specjalnych narzędzi, których możemy nie mieć przy sobie. W wypadku tego modelu M5, to nie jedyny problem z serwisem jaki napotkamy. Do konserwacji przedniego amortyzatora musimy mieć specjalne dłuuugaśne narzędzie, a jest ono dostarczane wraz z rowerem przez producenta. Kupując używany egzemplarz, trzeba mieć to na uwadze i upewnić się, że je otrzymamy. Kiedy już to wszystko wiemy, pozostaje cieszyć się jazdą. Rower zachwyci każdego rowerzystę, jest doskonale zaprojektowany, szybki, łatwo się rozpędza i prowadzi oraz jest bardzo lekki. Mój egzemplarz na 18 szprychowych kołach i z karbonowym siedzeniem waży bez bagażnika 11 kilo. Przy czym nie jest to pozbawiona komfortu wyścigówka, tylko rower miejski do codziennej jazdy. Może służyć także jako rower wyprawowy po zamontowaniu solidnego bagażnika (należy do wyposażenia) i bananowych sakw, które nie zaburzają zbytnio aerodynamiki roweru. Na zakończenie dodam, że na tym rowerze moc kolarza wynosząca ok. 130 W wystarcza aby utrzymywać prędkości rzędu 30 km/h. Dwa razy większa moc, czyli ok. 250 W pozwala rozpędzić M5 Shock Proof CrMo 451 do ponad 40 km/h.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *